Polacy kupili ponad 312 tys. nowych aut w 2012

0

W ubiegłym roku Polacy zarejestrowali 312 tys. 78 nowych aut osobowych i dostawczych, o 2,5 proc. mniej niż w roku 2011 – poinformował PAP szef Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar Wojciech Drzewiecki, na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów.

Tylko w grudniu 2012 roku zarejestrowano w Polsce 24 tys. 731 aut osobowych i dostawczych, o 24,6 proc. mniej niż rok wcześniej.

Najchętniej kupowaną marką w Polsce była Skoda. W ciągu całego roku zarejestrowano 33,5 tys. nowych aut tej marki, o 0,76 proc. więcej niż w roku poprzednim. Udział Skody w polskim rynku wyniósł 10,73 proc. Drugie miejsce zajął Volkswagen – 26 tys. 447 zarejestrowanych aut, o 13,73 proc. więcej niż w roku poprzednim. Udział marki w rynku wyniósł 8,47 proc. Trzecią pozycję w tym rankingu zajął Fiat ze sprzedażą 22 tys. 191 aut, o 17,74 proc. mniejszą niż w 2011 r. Udział tej marki w rynku – 7,11 proc.

Dalsze miejsca w kolejności zajęły: Toyota – 20 tys. 679 sprzedanych aut (wzrost o 4,14 proc., udział w rynku 6,63 proc.) i Opel – 20 tys. 568 samochodów (spadek o 10,37 proc., udział – 6,59 proc.).

Najczęściej kupowanym modelem samochodu w Polsce w 2012 roku była Skoda Octavia – sprzedano 15 tys. 635 aut tego modelu. Dalsze miejsca w kolejności zajęły: Skoda Fabia – 9704 samochody, Opel Astra – 8997, Toyota Yaris – 7828 i Nissan Qashqai – 7547.

Ponadto, jak informuje Samar, w 2012 roku sprowadzono i zarejestrowano w Polsce 705 tys. 457 aut używanych, o 2,79 proc. mniej niż w roku poprzednim. Tutaj liderem jest Volkswagen – 114 tys. 417 sprowadzonych aut, przed Oplem – 74 tys. 879, Renault – 65 tys. 386, Fordem 59 tys. 103 oraz Audi – 54 tys. 429.

Źródło: PAP