Nowy Peugeot 308 – ceny w Polsce

Nowy Peugeot 308 wchodzi do sprzedaży na polskim rynku. Najtańsza wersja została wyceniona na 59 900 zł.

308 w bazowej odmianie Access jest napędzany benzynowym silnikiem 1,2 VTi (82 KM). Na uwagę zasługuje fakt, iż nawet ta najuboższa wersja została wyposażona m.in. w rozbudowany pakiet bezpieczeństwa (ABS, ESP, ASR oraz czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne), klimatyzację manualną, system audio CD + MP3 i elektrykę przednich szyb i lusterek bocznych.

Najtańszy diesel (1,6 HDi 92 KM, wersja Access) kosztuje 70 300 zł. Dokładny cennik wraz z opisem wersji wyposażeniowych w zakładce MEDIA (dla zalogowanych).

Dzięki nowej, modułowej platformie EMP2, nowy Peugeot 308 jest najlżejszym modelem w swojej kategorii o masie obniżonej o 140 kg, a także najbardziej kompaktowym w segmencie (długość 4,25 m).

peugeot-308-1

peugeot-308-15

Wnętrze kabiny wyróżnia się innowacyjną deską rozdzielczą – Peugeot i-Cockpit – zainspirowaną konceptem SR1. Na tle konkurencji wyróżnia się kokpit, składający się z kompaktowej kierownicy, umieszczonych wysoko zegarów, wysoko poprowadzonej konsoli środkowej i intuicyjnego w obsłudze ekranu dotykowego o przekątnej 9,7 cala.

Gama silników dostępnych w momencie debiutu rynkowego obejmuje trzy jednostki benzynowe i dwie wysokoprężne HDi. Na wiosnę 2014 roku pojawią się nowe jednostki, w tym 3-cylindrowy silnik benzynowy z turbodoładowaniem (1,2 e-THP) oraz ekologiczne wersje BlueHDi. Ofertę napędów uzupełnią automatyczne, 6-przełożeniowe skrzynie biegów.

Peugeot 308 będzie produkowany początkowo w zakładzie w Sochaux z przeznaczeniem na rynki europejskie, a w późniejszym okresie również w Chinach na potrzeby tamtejszego rynku.

peugeot-308-7

peugeot-308-11

peugeot-308-13

Źródło: Peugeot