Nowość Łady

0

Rzadko piszemy o Ładzie. Może dlatego, że nie są to zbyt urodziwe samochody? A może dlatego, że nie udało jej się do tej pory zawojować na polskim rynku?

lada2

Łada ma w swojej ofercie trzy pojazdy: model Kalina, dostępny w wersji hatchback oraz kombi, multifunkcjonalną Priorę, dostępną jako hatchback, sedan i kombi oraz model 4×4. Cennik otwiera Priora z silnikiem 1.6 za 38.100 zł. W Polsce Łada dysponuje siecią 20 stacji obsługi.

Zmiana po 14 latach

Ostatnio rosyjski producent zaprezentował swoją nowa konstrukcję, która być może nie rzuca na kolana, ale przyzwoicie wygląda i może wzbudzić zainteresowanie. Samochód nosi nazwę Granta i w założeniu zastąpić ma wysłużoną już Samarę, której druga generacja produkowana jest od 1997 roku.

W podstawowej wersji Granta ma kosztować ok. 7.500 dolarów, co wg dzisiejszego przelicznika daje jakieś 26.000 zł. Za Nie dostaniemy w związku z tym nic poza czterema kołami i kierownicą. Za dodatkowy 1.000 dolarów nasza Granta wyposażona może być jednak m.in. w wspomaganie kierownicy, elektrycznie otwierane szyby oraz system audio. Kuszące?

Podstawowym silnikiem montowanym w Grancie będzie 1.6-litrowa jednostka o mocy 64 KM. Z czasem ma się pojawić nowocześniejsza konstrukcja o pojemności 1.4 litra.

Czy samochód ma szansę zyskać szerszą popularność? Łada ma ciekawy pomysł na promowanie swojego najnowszego produktu – powstanie wersja wyścigowa Granty, która weźmie udział w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych. Biorąc pod uwagę wymiary oraz ceny, najpoważniejszym konkurentem dla Łady będzie najprawdopodobniej Dacia Logan.

lada3