Nowoczesna technologia na pokładzie Opla Mokki

0

Technologie te mają zwiększyć bezpieczeństwo i komfort. Wśród nich znajdują się unikatowa przednia kamera Opel Eye, zaawansowane systemy stabilizacji toru jazdy (Electronic Stability Control), oraz system wspomagający ruszanie pod górę (Hill Start Assist) i kontrolę zjazdu ze wzniesień (Hill Descent Control).

Jesteśmy dumni z faktu, że Mokka wprowadza do tego dynamicznie rozwijającego się segmentu samochodowego wiele naszych ekskluzywnych układów wspomagania, takich jak przednia kamera Opel Eye – mówi Michael F. Ableson, wiceprezes Opla ds. inżynierii.

Jak zatem działa Opel Eye? Przede wszystkim rozpoznaje znaki drogowe i oznaczenia pasów na jezdni, dzięki czemu informuje nas o sytuacji na drodze (Traffic Sign Recognition) i ostrzega o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Warning). Poza tym ostrzega także o zagrożeniu kolizją czołową (Forward Collision Alert), a znaki rozpoznaje już z odległości 60 metrów.

Ostrzeżenie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu wysyła kierowcy komunikat w formie sygnału dźwiękowego oraz ikony migającej na panelu wskaźników. Ostrzeżenie o zagrożeniu kolizją czołową (Forward Collision Alert) ostrzega kierowcę poprzez uruchomienie głośnego alarmu, a na zestawie wskaźników zostaje wyświetlony sygnał wizualny w sytuacji, gdy kolizja z pojazdem jadącym z naprzeciwka jest bardzo prawdopodobna.

Na pokładzie Mokki znajdą się także systemy wspomagania ruszania pod górę (Hill Start Assist) oraz kontroli zjazdu ze wzniesień (Hill Descent Control). Funkcja HSA zwiększa komfort jazdy dzięki wspomaganiu ruszania pod górę – uniemożliwia cofnięcie się samochodu, nawet po zwolnieniu hamulca. Rozwiązanie HDC jest bardzo przydatne również, gdy samochód zjeżdża ze stromego wzniesienia, bowiem kierowca może ustalić prędkość, z jaką pojazd ma zjechać ze wzniesienia, lub ją zmniejszyć. Dzięki zautomatyzowanej kontroli prędkości przy zjeżdżaniu nie trzeba używać hamulca.

Kolejnym elementem wartym uwagi są biksenonowe reflektory adaptacyjne (Adaptive Forward Lighting AFL+).Dostosowują one intensywność i zasięg światła do istniejących warunków atmosferycznych i drogowych za pomocą jedenastu różnych trybów oświetlenia. Dzięki funkcji AFL+ samochód wyposażony jest w oświetlenie do jazdy po terenach wiejskich, na autostradzie, w mieście, w strefie ruchu pieszych, w złych warunkach atmosferycznych, a także we wzmocnione światła drogowe, dodatkowe statyczne oświetlanie zakrętów, dynamiczne oświetlanie łuków, światła dzienne LED i asystenta świateł drogowych.

Przypomnijmy, że Mokka jest pierwszym z trzech modeli, które wprowadzają Opla do nowych segmentów. W pierwszej połowie 2013 roku zadebiutuje również miejski ADAM oraz nowy kabriolet Cascada.