Nowe Audi A3 z bliska

0

W 1996 roku Audi A3 było pierwszym samochodem Premium z segmentu aut kompaktowych. Lada moment na drogach pojawi się już trzecia generacja tego modelu. 

Audi chwali się, że nowe A3, które debiutuje podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, jest pojazdem o niespotykanej dotąd ilości zaawansowanych rozwiązań technicznych oraz innowacji we wszystkich dziedzinach.

Zmiany zewnętrzne

W porównaniu do poprzednika, najnowsza 'A-trójka’ jest o 80 kilogramów lżejsza, dzięki czemu waży zaledwie 1175 kg. Niska masa to zasługa formowanej na gorąco stali o wysokiej wytrzymałości, z której wykonano większość elementów karoserii. Przednie błotniki i maska silnika zostały z kolei wykonane z aluminium. Stylistyka nowego A3 podkreśla sportowy charakter auta. Ostre krawędzie dynamicznie zarysowują wypukłe powierzchnie. Rozstaw osi wzrósł do 2,60 m, a słupek C został pochylony jak w coupé. Trzydrzwiowy pojazd mierzy 4,24 m, a więc tyle samo co auto poprzedniej generacji.

Asystenci jazdy

Z przodu dominuje typowa dla Audi osłona chłodnicy „singleframe”. Opcjonalnie Audi oferuje reflektory w technologii Xenon plus z diodowymi światłami tylnymi i do jazdy dziennej. Całkowicie diodowe reflektory przednie uzupełnią ofertę w późniejszym terminie, co będzie nowością w klasie samochodów kompaktowych.

’Trójka’ oferowana będzie w trzech wersjach wyposażenia: Attraction, Ambition oraz Ambiente. Jeśli chodzi o ofertę z zakresu bezpieczeństwa obejmuje ona m.in. radarowy tempomat adaptacyjny, asystenta zmiany pasa ruchu (Audi side assist), asystenta toru jazdy (Audi active lane assist), system rozpoznawania znaków drogowych oraz system bezpieczeństwa (Audi pre sense basic).

Nowe silniki

Pod maską A3 pojawią się trzy nowe jednostki czterocylindrowe. Dwa silniki TFSI oraz jeden TDI czerpią moc z pojemności 1.4, 1.8 oraz 2 litrów. Wynosi ona odpowiednio 122 KM, 132 180 KM oraz 143 KM. W porównaniu z poprzednim modelem zużycie paliwa zmniejszyło się średnio o około 12 procent, w przypadku niektórych jednostek o jeszcze więcej. Obecnie opracowywane są także wersje z napędem hybrydowym oraz napędami alternatywnym takimi jak gaz ziemny oraz e-gas.

A3 trafi do salonów już wiosną. Ceny na rynku niemieckim rozpoczną się od 21.600 euro.

a2

a3

a4