Nowa Kia Sorento gotowa do światowej premiery

Światowa premiera Kia Sorento trzeciej generacji odbędzie się dopiero 2 października 2014 podczas Mondial d’Automobile 2014 w Paryżu, jednak już teraz koreański producent zdradził szczegóły dotyczące tego modelu.

Stylizacja nadwozia jest dziełem studia projektowego Kia Namyang w Korei, wspomaganego przez designerów firmowych atelier we Frankfurcie oraz Irvine (Kalifornia). Model nowej generacji jest przede wszystkim większy od poprzednika. Długość wzrosła o 95 mm (do 4780 mm), a szerokość o 5 mm (do 1890 mm), przy czym wysokość zmalała o 15 mm (do 1685 mm). Powiększenie wymiarów zewnętrznych oraz wydłużenie rozstawu osi o 80 mm (do 2780 mm) pozwoliło wygospodarować dodatkową przestrzeń w kabinie.

Nowa Kia Sorento, dostępna w wersji 5- lub 7-miejscowej, jest wyposażona w dzieloną i składaną (40/20/40) kanapę tylną z podwyższonym, funkcjonalnie składanym podłokietnikiem środkowym. Siedzenia drugiego rzędu wersji 7-miejscowej odchylane są do przodu przy pomocy dwóch poręcznych dźwigienek na skraju przedziału ładunkowego.                            

W Sorento trzeciej generacji ‘debiutuje’ kilka nowych, zaawansowanych rozwiązań funkcjonalnych, służących zwiększeniu wygody i przyjemności użytkowania. W zależności od rynku sprzedaży, opcjonalnie dostępny będzie układ podglądu otoczenia pojazdu podczas parkowania Around-View Monitor oraz Smart Power Gate. System ten otwiera automatycznie tylną klapę nadwozia w momencie wykrycia bezpośredniej bliskości elektronicznego „kluczyka” ułatwiając załadunek toreb zakupowych czy innych nieporęcznych przedmiotów wprost do bagażnika.

kia-sorento-2

Wychodząc naprzeciw rosnącym oczekiwaniom klientów, konstruktorzy Kia „wzięli pod lupę” przyjemność i satysfakcję konsumencką z jazdy nową Sorento, wprowadzając liczne ulepszenia w konstrukcji jednostek napędowych, układu kierowniczego oraz zawieszenia.

Zależnie od rynku sprzedaży nowa Kia Sorento oferowana będzie z pięcioma jednostkami napędowymi o mocy od 172 do 270 KM: 2,4-litrowym silnikiem benzynowym GDI (bezpośredni wtrysk paliwa), 2,4 i 3,3-litrowym silnikiem benzynowym MPI (wielopunktowy wtrysk paliwa) oraz dwoma zmodernizowanymi turbodieslami serii „R” o pojemności 2,0 i 2.2 litra. Oferta na rynki Europy obejmować będzie jednak tylko 2,4-litrowy silnik benzynowy GDI oraz 2,2-litrowy turbodiesel, który według prognoz – stanowić będzie najczęściej wybieraną jednostkę napędową.

Nabywca nowej Kii Sorento spotka się również z bogatą ofertą technologii bezpieczeństwa czynnego. Będą to dostępne opcjonalnie lub seryjnie systemy: ASCC (‘inteligentny’ tempomat adaptacyjny), LDWS (akustycznego ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu bez kierunkowskazów), FCW (ostrzegania o nadmiernym zbliżeniu do pojazdu poprzedzającego), BSD (detekcji martwych pół widzenia kierowcy), LCA (asysty zmiany pasa ruchu), RCTA (detekcji ruchu innych pojazdów w miejscach parkowania) oraz SLIF (informacji w zestawie wskaźników o ewentualnym przekroczeniu limitu prędkości w oparciu o odczyt video znaków drogowych).

Źródło: Kia

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here