Nowa Kia cee’d z bliska

0

Kompaktowy cee’d to europejski bestseller koreańskiej marki. Nowa generacja modelu została zaprojektowana w Europie z myślą o europejskim odbiorcy.

b2

Nowa Kia cee’d debiutuje właśnie na salonie w Genewie. Jak twierdzi producent, jest bardziej zaawansowana technologicznie, bardziej ekonomiczna, wyrafinowana i jeszcze bardziej satysfakcjonująca w prowadzeniu. Czy nowy cee’d powtórzy sukces poprzednika?

Kamień milowy

Cee’d pierwszej generacji został wprowadzony na rynek w 2007 roku i był to model który zwiastował zmiany w koreańskiej marce. Przede wszystkim były to zmiany w myśli stylistycznej i designie. Samochody marki Kia z czasem stawały się coraz ładniejsze. Cee’d był po prostu historycznym kamieniem milowym dla marki Kia. Nowy cee’d jest dłuższy i niższy od poprzednika, dzięki czemu prezentuje się bardziej sportowo. Długość całkowita wzrosła o 50 mm (do 4310 mm) przy zmniejszonym o 10 mm „wzroście” (do 1470 mm) dzięki obniżeniu wysokości zawieszenia. Pomimo całkowicie nowej płyty podłogowej, nowy cee’d utrzymuje niezmieniony, najdłuższy w segmencie C rozstaw osi wynoszący 2650 mm.

Nowy emblemat, nowe kolory

Gama kolorystyczna obejmować będzie ponad 10 kolorów nadwozia – z czego pięć zupełnie nowych. Nowy cee’d jest także jednym z pierwszych modeli noszących na masce silnika nowy emblemat firmowy Kia. Nieco uproszczony, lecz bardziej elegancki design nowego znaku firmowego zdaje się nawiązywać do ekskluzywnej aury nowego cee’da pogrubionym rysunkiem liter KIA dla lepszej czytelności i rozpoznawalności.

Idealny do miasta

Kia przewiduje, że największym powodzeniem na większości rynków sprzedaży cieszyć się będzie ‘topowy’ i paliwo-oszczędny turbodiesel 1.6 VGT. Silnik ten generuje 128 KM przy momencie obrotowym 260 Nm i współpracować może z sześciostopniową skrzynia manualną lub automatyczną. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje poniżej 11 sekund, a zużycie paliwa nie przekracza 4,1 l/100 km. Pojemność bagażnika zwiększyła się o 12% do 380 litrów (tj. o 40 litrów), a dzielone siedzenia tylne składają się teraz całkowicie płasko − tworząc praktyczną podłogę ładunkową. Nowy cee’d w wersji pięciodrzwiowej wchodzi do sprzedaży w Europie począwszy od drugiego kwartału 2012 roku.