Najnowszy silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra

Nowa rodzina nowoczesnych czterocylindrowych silników wysokoprężnych o pojemności 1,6 litra. Najlepsze w swojej klasie udoskonalenia, optymalna korelacja wysokiej mocy i momentu obrotowego. Zużycie paliwa mniejsze nawet o 10 procent.Zgodność z przyszłymi wymaganiami emisyjnymi Euro 6.

Wprowadzenie całkowicie nowego czterocylindrowego silnika wysokoprężnego Opla to kolejny etap w procesie odnowy portfolio jednostek napędowych. Silniki CDTI ECOTEC o pojemności 1,6 litra, są drugą z kolei rodziną nowych silników o mniejszej pojemności po silnikach benzynowych SIDI ECOTEC o pojemności 1,6 litra. Zastąpią one istniejące jednostki o pojemności 1,7 litra oraz niektóre jednostki o niższej mocy z asortymentu silników dwulitrowych. Dzięki zastosowaniu zamkniętego systemu kontroli spalania oraz bloku wykonanego z aluminium nowy silnik CDTI ECOTEC 1,6 jest pierwszym silnikiem Opla spełniającym przyszłe wymagania emisyjne Euro 6. Jednostka będzie dostępna w różnych zakresach mocy i stosowana w wielu modelach samochodów.

Głównymi założeniami w procesie rozwoju nowego silnika były: wyróżniające się w swojej klasie zredukowanie poziomu hałasu oraz poziomu wibracji, wyższa kultura pracy, optymalna korelacja wysokiej mocy i momentu obrotowego, a także niewielkie zużycie paliwa. W porównaniu z silnikiem o pojemności 1,7 litra maksymalna moc oraz moment obrotowy zostały początkowo zwiększone odpowiednio do 136 KM oraz 320 Nm, natomiast zużycie paliwa zredukowano nawet o 10 procent w porównaniu z silnikami wysokoprężnymi o pojemności 2 litrów i o podobnej mocy.

W swojej wypowiedzi Wiceprezes Zarządu Opla dr Thomas Serdan stwierdza: „Kompleksowa odnowa naszego portfolio jednostek napędowych przebiega bardzo szybko. Nasz nowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra będzie punktem odniesienia w dziedzinie udoskonaleń, osiągnięć oraz zgodności z normami środowiskowymi. Do końca tego roku uruchomimy produkcję trzech całkowicie nowych generacji silników benzynowych i wysokoprężnych, które są częścią naszego projektu zakładającego wprowadzenie 23 nowych modeli aut oraz 13 nowych jednostek napędowych do 2016 roku.”

Nowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra wraz z jego innowacyjnym układem regulacji został opracowany całkowicie dzięki własnym umiejętnościom zespołu Opla oraz przy współpracy globalnego zespołu inżynierów w Turynie, Ruesselsheim i w Stanach Zjednoczonych. Umożliwiło to kompleksową optymalizację układów od samego początku procesu projektowania. Z początkiem wiosny 2013 roku silniki CDTI ECOTEC 1,6 będą produkowane w tych samych zakładach w Szentgotthard na Węgrzech, w których produkuje się nowe silniki benzynowe o pojemności 1,6.

Źródło: Opel