Najlepsze samochody sportowe 2011 roku

0

Najwięksi producenci samochodowi dążą do tego, by ich samochody były coraz bardziej ekologiczne i coraz bardziej przyjazne środowisku. Są jednak ci, dla których liczy się coś zupełnie innego…

Dla niektórych ciągle ważniejsza jest radość z jazdy i możliwość dostarczenia emocji jak podczas wyścigu. Największe silniki, najnowocześniejsze technologie, najlepsze osiągi – tym mają się charakteryzować ich pojazdy. W minionym roku pojawiło się kilka propozycji godnych uwagi. Jakie są najlepsze samochody sportowe 2011 roku?

Lamborghini Aventador

Lamborghini

700 KM, 690 Nm momentu obrotowego – te liczby mówią same za siebie. 2,9 sekundy do 'setki’, prędkość maksymalna 350 km/h. W zasadzie nic już więcej nie trzeba by dodawać. No, napiszmy jeszcze, że auto kosztuje 225 tys. euro netto. Pamiętajcie tylko o podatku VAT i akcyzie.

Ferrari FF

Ferrari

Przez złośliwców okrzyknięte mianem 'pierwszego kombi z Maranello’. Cóż, wygląda tak jak wygląda, czyli zupełnie inaczej niż inne Ferrari, ale to właśnie jego atut. FF to model przeznaczony dla czterech pasażerów, z napędem na cztery koła. Gwoli formalności dodajmy jeszcze, że pod jego maską drzemie V12 o mocy 660 KM.

McLaren MP4-12C

Mclaren

Karbonowe nadwozie MP4 jest niezwykle lekkie – waży tylko 1300 kg. Za plecami kierowcy i pasażera drzemie ośmiocylindrowa, podwójnie doładowana jednostka o pojemności 3,8 l i mocy ponad 600 KM. Kabina – jak to w sportowym samochodzie – nie ocieka luksusem. Na desce rozdzielczej znajdują się jedynie najpotrzebniejsze przełączniki.

Porsche 911 GT3 RS 4.0

Porsche

To najbardziej ekstremalna odmiana Porsche 911 GT3. Wolnossący silnik o mocy 500 KM, wyścigowo zestrojone zawieszenie, przeprojektowane zderzaki, nowe progi i pokaźnych rozmiarów tylny spojler. Teraz już wiecie dlaczego samochód ten potrafi wyjechać na tor wyścigowy i zawstydzić nie jedną wyścigówkę.

Jaguar XKR-S

Jaguar

To najbardziej ekstremalny, najszybszy i najmocniejszy Jaguar jakiego kiedykolwiek zbudowano. 5-litrowy silnik V8 o mocy 550 KM i moment obrotowy wynoszący 680 Nm. W czym zatem jest lepszy od konkurencji? Ma niestandardowy wydech, zmodyfikowane zawieszenie oraz jeszcze bardziej udoskonaloną sylwetkę. Dzięki obniżeniu zawieszenia i zamontowaniu nowego tylnego skrzydła XKR-S wprost przykleja się do nawierzchni.

Audi R8 GT

Audi

To lżejsza, mocniejsza i jeszcze szybsza odmiana R8. Najmocniejszą wersję R8 napędza 5,2 litrowy silnik V10, którego moc podniesiona została do 560 KM. Dzięki temu wskazówka pokazuje prędkość 100 km/h już po 3,6 sekundy. Do tego stały napęd na cztery koła – w konfiguracji 15% przód-85% tył. Czego chcieć więcej?