Mondeo puka do klasy Premium?

0

Nowy Ford Mondeo ma najwyraźniej ochotę na dłużej zadomowić się w klasie Premium. W nowym modelu pojawiło się wiele nowych i ciekawych rozwiązań, które mają podnieść prestiż limuzyny z błękitnym owalem na masce.

Nowe Mondeo oferowane będzie w wersji pięciodrzwiowej, kombi lub czterodrzwiowej, z czego ta ostatnia wyposażona będzie w hybrydowy napęd benzynowo-elektryczny. Wśród wielu nowości warto wymienić także napęd na cztery koła, składany, panoramiczny dach, adaptacyjne reflektory przednie wykonane w technologii LED, a także silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1 litra, który został zaprojektowany z myślą o najniższym w swojej klasie zużyciu paliwa.

W nowym Fordzie Mondeo oferowane będą również najnowsze systemy Ford SYNC i MyFord Touch wyposażone w ośmiocalowy, kolorowy ekran dotykowy, więcej urządzeń sterowanych głosem, większą mobilność i bezprzewodową łączność z internetem nawet dla pięciu urządzeń mobilnych jednocześnie.

To najbardziej wyszukany Ford Mondeo, jakiego do tej pory stworzyliśmy i najbardziej wyrafinowany pojazd Forda, jaki kiedykolwiek został zaoferowany klientom w Europie — powiedział Barb Samardzich, wice-prezes ds. produktu, Ford of Europe. – Jego styl, zastosowane technologie i jakość materiałów podnoszą poprzeczkę wszystkim samochodom w segmencie.

Z zewnątrz nowe Mondeo wyróżnia się przede wszystkim elegancką, sportową i niesamowicie wyrazistą sylwetką, w której pierwsze skrzypce grają niska linia dachu i trapezoidalna, przednia krata wlotu powietrza, a’la Aston Martin. Ford chwali się też przednimi adaptacyjnymi reflektorami (po raz pierwszy w segmencie) wykonanymi w technologii LED, obejmującymi światła dzienne, światła mijania i światła drogowe. Reflektory te włączają się wraz z poruszeniem kierownicy i dostosowują projekcję wiązki do prędkości pojazdu. Dzięki temu są w stanie zapewnić większy zasięg oświetlenia przy wysokich prędkościach oraz szersze pole widzenia podczas wolnej jazdy.

Czterodrzwiowy Mondeo HEV to pierwszy pojazd Forda z napędem hybrydowym w Europie, stanowiący połączenie 2-litrowego silnika benzynowego z 35-kilowatowym silnikiem elektrycznym zasilanym litowo-jonowym akumulatorem. Po raz pierwszy w ofercie dostępny będzie również samochód z silnikiem wysokoprężnym i napędem na cztery koła.

Jeśli chodzi o kwestię bezpieczeństwa, wszystkie nowe modele będą wyposażone w tylne, nadmuchiwane pasy bezpieczeństwa. Pasy zostały zaprojektowane specjalnie z myślą o zmniejszeniu obrażeń głowy, szyi i klatki piersiowej u pasażerów siedzących na tylnych fotelach. W razie wypadku pasy natychmiast zaczynają zwiększać swoją objętość, dzięki czemu siły rozpraszają się pięć razy bardziej niż w przypadku tradycyjnych pasów bezpieczeństwa.

mondeo1

mondeo3

mondeo4

mondeo5