Mercedes GLA 45 AMG – duża moc w kompaktowym SUV-ie

Mercedes-AMG prezentuje model GLA 45 AMG – najmocniejszego kompaktowego SUV-a na rynku.

2-litrowy silnik turbo umieszczony pod maską GLA 45 AMG generuje moc 360 KM oraz 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a jednocześnie zużywa średnio 7,5 l/100 km. Silnik wykorzystuje bezpośredni, strumieniowy wtrysk paliwa oraz piezoelektryczne wtryskiwacze (ciśnienie wtrysku wynosi 200 barów). Mercedes zastosował też turbosprężarkę twin-scroll, zapewniającą bardziej spontaniczny przyrost ciśnienia doładowania (maksymalnie 1,8 bara). Samochód na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje 4,8 s i rozwija prędkość maksymalną 250 km/h (ograniczoną elektronicznie).

Mercedes-Benz-GLA-45-AMG-1

Mercedes-Benz-GLA-45-AMG-2

GLA 45 AMG standardowo dysponuje napędem na cztery koła AMG 4MATIC z elektrohydraulicznym sprzęgłem wielotarczowym. Rozdział momentu obrotowego zależy od warunków – podczas normalnej jazdy trafia on do przednich kół. Gdy wymagają tego warunki, moment jest rozdzielany między osiami w stosunku do 50:50.

Moc trafia do kół poprzez dwusprzęgłową przekładnię zautomatyzowaną AMG SPEEDSHIFT DCT o 7 przełożeniach. Skrzynia ma trzy tryby pracy oraz funkcje podwójnego wysprzęglenia.

Standardowo GLA 45 AMG porusza się na grafitowych obręczach AMG z pięcioma podwójnymi ramionami i błyszczącym wykończeniem, zaopatrzonych w ogumienie w rozmiarze 235/45 R 19. Opcjonalnie oferowane są 10-ramienne felgi AMG z oponami 235/40 R 20, również w kolorze grafitowym, dostępne w dwóch wersjach – lśniącej lub matowej.

Mercedes-Benz-GLA-45-AMG-3

Mercedes-Benz-GLA-45-AMG-4

Mercedes-Benz GLA 45 AMG zadebiutuje oficjalnie 13 stycznia br. podczas salonu samochodowego (NAIAS) w Detroit. Zamówienia na nowy model ruszają w połowie marca, a jego rynkowa premiera odbędzie się w czerwcu.

Źródło: Mercedes-Benz