Mały, miejski samochód do 10 tys. zł.

0

Dziś wyruszamy na poszukiwania samochodu małego, służącego przede wszystkim do przemieszczania się po zatłoczonych centrach polskich miast. Przeznaczamy na ten cel maksymalnie 10.000 zł.

Ta pokaźna kwota pozwoli nam przebierać w ofertach, ale tylko wtedy, jeżeli zdecydujemy się na samochód mniej więcej 10-letni, z przebiegiem grubo ponad 100.000 km. Nie będzie to więc samochód pierwszej młodości – co więcej, będzie to auto, które najlepsze lata ma już za sobą. Będzie to jednak auto, które posłuży nam przede wszystkim do przemieszczania się po mieście, dojazdu do pracy czy na uczelnię. Będzie to pojazd z segmentu B.

Nissan Micra

To jeden z najlepiej sprzedających się samochodów w historii marki, to także najmniejszy pojazd Nissana. Micra debiutowała w 1982 roku, zaś od 2 lat na rynku dostępna jest najnowsza, IV już generacja tego pojazdu. Nas jednak najbardziej zainteresowała poprzednia – III generacja.

Micra III generacji znacznie różniła się od swojej poprzedniczki. Śmiało można powiedzieć, że była swego rodzaju rewolucją. Miała nie tylko o wiele nowocześniejszą sylwetkę, która przypadła do gustu wielu osobom, ale pod maskę trafiły unowocześnione silniki. Jej wygląd wyróżniał się przede wszystkim wysoko umieszczonymi przednimi reflektorami i charakterystycznym tyłem.

W przedziale 8-10 tys. zł dominują egzemplarze Micry z 1.0 lub 1.2-litrowym silnikiem benzynowym. My jednak polecamy diesla o pojemności 1,5 litra i mocy 86 KM. Taki samochód ugości nas częściową elektryką w środku, a także klimatyzacją, radiem i centralnym zamkiem.

Fiat Punto

fiat-punto

O wiele większy wybór oferuje nam m.in. Fiat Punto. Z sumą 10.000 zł możemy rozglądać się za pojazdem II generacji, której produkcja rozpoczęła się w 1999 roku. W stosunku do poprzednika zmieniła się głównie linia nadwozia, która stała się bardziej agresywna.

Ogromna podaż na rynku wtórnym umożliwia nam wyszukanie modelu, który będzie odpowiadał naszym preferencjom, zarówno pod względem wersji wyposażeniowej, jak i silnikowej. Punto II oferowane było w nadwoziu 3- i 5-drzwiowym, jednak to pierwsza wersja charakteryzowała się zdecydowanie bardziej dynamiczniejszą sylwetką. Chyba największą wadą Punto są słabej jakości materiały we wnętrzu, a zwłaszcza twarde i trzeszczące po latach plastiki.

Największą popularnością cieszyły się najmniejsze silniki – 1,2 o mocy 60 KM i 80 KM. Taki samochód kupimy już za 8.000 zł. Jeżeli dobrze poszukamy, znajdziemy modele z przebiegiem nawet 100.000 km i dobrze wyposażone, m.in. z elektryką w środku, klimatyzacją, centralnym zamkiem i radiem.

Seat Ibiza

seat-ibiza

Obecnie po drogach jeździ już V generacja Seata Ibizy, która po raz pierwszy pojawiła się na drogach w 1984 roku. W 2002 roku pojawiła się III generacja tego modelu, który bazował na płycie podłogowej z Volkswagena Polo. Seat od zawsze pełni rolę nieco gorszego brata VW – to w końcu ta sama grupa, a więc podobne silniki i podwozia. Nie mniej Seat charakteryzuje się nie zawsze udaną stylistyką i gorszym wykończeniem wnętrza.

W związku z tym plastiki użyte we wnętrzu łatwo mogą się porysować, a po kilku latach zaczną dawać o sobie znać. Za kwotę 10.000 zł możemy kupić zadbany pojazd, który będzie także dobrze wyposażony. Będzie miał ABS, ESP, immobiliser, klimatyzację, centralny zamek czy komputer pokładowy. No i oczywiście spory przebieg – w granicach 130.000-150.000 km. Choć oczywiście zdarzają się perełki, które na liczniku mają poniżej 100.000 km.