Mały… ale wariat

0

Abstrahując od pewnego rodzaju porównań, które jakoś tak… same się nasuwają… 😉 z rozmiarami jest różnie. Trudno nam w tym względzie dogodzić. Będą wśród nas kobiety, które powiedzą, że małe jest piękne, takie którym bliższe będzie: ”lepiej jak jest więcej”, ale i takie które uważać będą, że to zależy. Dla nas to normalne, dla tych, którym babskie rozważania na temat rozmiarów nasuwają inne skojarzenia – niekoniecznie. Mały, nie znaczy gorszy. Mało tego, jak się okazało po przeprowadzonym przez nas teście Vw polo GTI, okazało się, że małe może być lepsze.

big

Małe i czerwone… to podstawowe określenia opisujące idealne auto dla kobiety. Według większości mężczyzn oczywiście. My oprócz koloru, który de facto mógłby być bardziej krwisty, znalazłyśmy też inne cechy, które mogą sprawić, że niejednej z Was to auto może przypaść do gustu.

Konkretne auto dla konkretnych kobiet

Jedno nie podlega dyskusji, więcej frajdy dostarczy tym z Was, które mają diabła za skórą niż tym, które wolą stateczną i spokojną jazdę. Zaryzykowałybyśmy nawet stwierdzenie, że tym autem nie da się wręcz jeździć z nogi na nogę. 150 konne polo gti wodzi, a raczej wozi na pokuszenie. Mimo tego, że nie jest ono najmocniejszą wersją tego modelu – większy wariat drzemie w 180konnej Polówce – ta testowana uwalniając całą swą moc, potrafi zaskoczyć. Najbardziej tych, którzy zostają w tyle po starcie ze świateł. W mieście trudno o samochód, który dałby mu radę. Frajda? Owszem, ale i ryzyko. Polo jest krótkie, ma niewielki rozstaw osi i jest dość wysokie. ESP, czyli system wspomagający kierowcę w utrzymaniu toru jazdy, hamuje co prawda bardziej niedoświadczonych kierowców, ale wszystkich błędów nie naprawi.

big

Miłośniczki sportów motorowych z pewnością docenią też odgłosy dochodzące z silnika. I na pewno wewnątrz będzie ciekawiej niż na zewnątrz. Do wnętrza auta bowiem dochodzą zadziorne pomruki. Jeśli zapomnicie swojej ulubionej płyty, nie słuchajcie byle czego. Wyłączcie radio i cieszcie się rasowym pomrukiwaniem tego malca. Tak, te zestawienia słów są jak najbardziej adekwatne. Mały, ale wariat. Uwierzcie nam na słowo, albo same sprawdźcie.

Wasz dentysta może spać spokojnie

Do walorów jezdnych na plus, należy także zaliczyć zawieszenie, które świetne tłumi wszelkie nierówności nie dostarczając kierowcy wrażenia wytrzęsania zębów na wybojach, a także układ kierowniczy, który działa szybko i precyzyjnie. Silnik kręci aż do 6,5 tysiąca obrotów. Przyśpieszenie może wgnieść w fotel. W mieście naprawdę trzeba uważać, żeby nie przekroczyć prędkości 50km/h.

No i całe wnętrze wykończone w nieco spartańskim, typowo niemieckim stylu. Ale tu i tam czerwony szew i mnóstwo czarnych elementów sugerują, że to nie jest zwyczajne auto. W wnętrzu jest skromnie, ale dzięki temu niezbędne elementy zarówno deski, jak pozostałe służące do „eksploatacji” auta znajdują się pod ręką. Obsługa fabrycznego radia i klimatyzacji jest także prosta. Z pewnością nie będziecie musiały zastanawiać się do czego służy konkretne pokrętło, czy przycisk. Mimo niewątpliwego minimalizmu, udało się we wnętrzu wygospodarować także miejsca na schowki. I ku naszemu zaskoczeniu – mając na uwadze auto ze sportowymi aspiracjami, ich liczba jest wystarczająca. Oprócz schowka przed pasażerem z przodu, są także wnęki między przednimi fotelami, gdzie np. położyć możemy telefon, kartę np. do opłat za autostradę, monety, czy ulubiony błyszczyk. Dalej, w tym samym położeniu jest miejsce na dwa kubki z napojami.

Napój kierowcy, czy pasażera może także znaleźć swoje miejsce z przodu – z deski, po wciśnięciu odpowiedniego miejsca wysuwa się stelaż, gdzie możemy umieścić kubek. Plusem stelaża jest jego regulacja. Dzięki temu możemy tu zarówno położyć mały, jak i duży kubek. Nic nie powinno się wylać, no chyba, że podczas jazdy zbyt bardzo poniesie Was fantazja.

Oprócz wspomnianych wyżej udogodnień skonstruowanych chyba z myślą o nas – kobietach J jest też dość pojemna szuflada umiejscowiona pod fotelem pasażera z przodu. Chcąc co cenniejsze przedmioty ukryć przed wścibskimi spojrzeniami, możecie je schować właśnie tam. Zmieściłby się tam mały laptop, ale mimo tego zabierajcie takie rzeczy ze sobą, nawet gdy opuszczacie auto na przysłowiową chwilę. Licho nie śpi.

Wariacki, ale kosztowny

Minusem auta z pewnością jest jego cena. Za malucha w tej wersji przyjdzie Wam zapłacić blisko 100.000 PLN. To niestety zbyt wygórowana cena, nawet jeśli spod znaku vw, nawet, jeśli polo przez 30 lat jego produkcji kupiło na świecie ponad 9 milionów kierowców. Trzeba być fanem małych, mocnych samochodów o niepozornym wyglądzie by zdecydować się na ten.

Testowany przez nas model poddany został kosmetycznym zmianom w 2005 roku. W tym roku świat ma ujrzeć nowe polo. Jakie będzie i czym nas zaskoczy w wersji GTI?

Czekamy z niecierpliwością na pojawianie się ulepszonego, niewielkich rozmiarów… wariata.

Na napoje, wygodne zwłaszcza dla kierowcy, przewidziano inne miejsce, to wysuwany z deski rozdzielczej stelaż z regulacją. Dzięki temu możemy tu umieścić duży lub mały kubek z colą, a nawet kartonik z sokiem. Z tym ostatnim będzie trochę zabawy, ale na pewno nie będziemy go szukać pod siedzeniami.

Oprócz schowka przed pasażerem z przodu znajduje się szuflada pod fotelem. To dobre rozwiązanie na ukrycie cenniejszych przedmiotów, dodatkowej pary butów lub map – jeśli nie są potrzebne, a jesteście wyjątkowymi estetkami i nie chcecie by cokolwiek się Wam po aucie „walało”. Dźwignia zmiany biegów jest wygodna, Dobrze leży w dłoni a wrzucanie biegów pięciostopniowej skrzyni, nie sprawia żadnych problemów. W standardowej wersji vw polo GTI znajdują się takie oto aluminiowe felgi w rozmiarze 16 cali. Wschód słońca w lusterku? Dlaczego nie. Tym autem, oczywiście miłośniczki szybkiej jazdy gotowe są jeździć od wschodu do zachodu. A może na odwrót? W każdych warunkach widać, że w tym aucie za skórą, choć bardziej pod maską drzemie diabeł. I że się nie wysypia!

Dane
VW POLO GTI 1.8
Benzyna
Moc 150KM
Przyśpieszenie 0-100km/h 8,2s.
Prękdość max. 216km/h
Średnie zużycie paliwa 7,8l./100km
Długość 3,9m.
Szerokość 1,6m.
Wysokość 1,4m.
Pojmeność bagażnika 270l.
Cena testowanego modelu ok. 100.000PLN
Cena wersji GTI podstawowej (m.in. bez klimatyzacji – 7.600PLN i radia z CD- 2.000PLN) ok. 73.000 PLN
Cena wresji podsatwowej vw polo z silnikiem bnzynowym 1.2 (60KM) ok. 37.000PLN