Limitowane 500-tki

0

Fiat 500 okazał się ogromnym sukcesem włoskiego producenta. W Europie przyjęty z ogromnym zainteresowaniem, od stycznia dostępny jest w Stanach Zjednoczonych, a już niedługo zadebiutuje także w Chinach.

Z tej okazji przygotowano specjalną, limitowaną edycję popularnej ‘pięćsetki’. Pod nazwą ‘First Edition’ kryje się Fiat 500 przeznaczony tylko na rynek chiński, zaprojektowany przy udziale pięciorga zdolnych chińskich artystów.

Limitowana edycja powstanie w ilości 100 egzemplarzy. Każda opatrzona swoim numerkiem od 1 do 100, widniejącym na blaszce przymocowanej do słupka B. ‘First Edition’ to edycja przedpremierowa, niejako wyprzedzająca oficjalną prezentację 500-tki w Chinach zaplanowaną na 15 września. Każdy kto do tego dnia złoży zamówienie na Fiata 500 weźmie udział w losowaniu, którego zwycięzcy będą mogli zastąpić oryginalnie zamówiony model właśnie wersją ‘First Edition’.

Limitowane ‘500tki’ mają w symboliczny sposób wyrażać partnerstwo Włoch i Chin. Pięcioro zdolnych, młodych artystów chińskich na swój sposób zinterpretowało relacje łączące oba kraje. Tym sposobem powstało pięć wyrazistych, ekskluzywnych grafik, którymi opatrzono limitowaną edycję.

Wszystkie 500-tki oparte zostały na najbogatszej wersji Lounge. Każdy egzemplarz otrzymał specjalny trójwarstwowy, biały lakier perłowy oraz skórzaną tapicerkę siedzeń w kolorze czerwonym. Pod maską zamontowano 1.4-litrową jednostkę benzynową MultiAir o mocy 101 KM, z sześciostopniową automatyczną skrzynią biegów.

Fiat 500 na rynek chiński produkowany jest w meksykańskiej fabryce Toluca, a jego cena podstawowa wynosi 190.000 RMB (renminbi). Oferta „pięćsetki” obejmuje trzy poziomy wyposażenia (Pop, Sport i Lounge), jeden silnik benzynowy (1,4-litrowy Multi-Air o mocy 101 KM), automatyczną przekładnię sześciostopniową, 12 kolorów karoserii (pastelowe, metalizowane i perłowe trójwarstwowe), 9 kombinacji kolorystycznych i materiałowych tapicerki oraz dwa kolory wnętrza (czarny lub kość słoniowa).