Kto da więcej?

0

17 maja polscy studenci wystartują w najbardziej innowacyjnnym konkursie na świecie – Shell Eco – Marathon.

kto-da-wiecej6

Przejechanie maksymalnej odległości na zaledwie jednym litrze paliwa? To dopiero wyzwanie! W dniach 17 – 19 maja ponad 3 tysiące studentów wykorzysta swoją wiedzę naukową oraz umiejętności rajdowe w celu przemierzenia trasy biegnącej ulicami Rotterdamu.

Zakręty europejskiej metropolii

Tegoroczna, europejska edycja Shell Eco – Marathon po raz pierwszy rozgrywać się będzie na ulicach miasta. Na potrzeby konkursu skonstruowany został specjalny tor biegnący najważniejszymi ulicami Rotterdamu. 227 drużyn z 23 krajów przemierzy dziesięć okrążeń w czasie krótszym niż 39 minut, ze średnią prędkością 25 km/h. Uczestnicy polegać będą jedynie na zbudowanych przez siebie pojazdach oraz swoich umiejętnościach w sprawnym pokonywaniu zakrętów.

Holenderskie miasto nieprzypadkowo zostało wybrane na miejsce rywalizacji. Obok zjawiskowych widoków miasto posiada wieloletnie doświadczenie w organizacji międzynarodowych wydarzeń i festiwali. Co więcej, podkreślając swoje działania na rzecz gospodarki oraz ochrony środowiska, metropolia stara się o miano Zielonej Stolicy Europy 2014r. To wszystko sprawia, że jest doskonałym miejscem, które przybliża ideę Shell Eco – Marathonu publiczności zainteresowanej zrównoważonym i ekologicznym transportem. Zawody w Rotterdamie z pewnością nie zawiodą oczekiwań uczestników i obserwatorów. Kompleks na którym rozgrywany jest wyścig wzbogacony został o szereg interaktywnych przestrzeni i wydarzeń związanych bezpośrednio z przyszłością transporu oraz efektywnym wykorzystaniem energii.

Silna reprezentacja Polski

– Z roku na rok projekt Shell Eco – Marathon cieszy się coraz większą popularnością. Z dumą dzielimy się informacjami o silnej reprezentacji Polski w postaci 8 znakomitych zespołów młodych ludzi – mówi Marek Gawroński, rzecznik prasowy Shell Polska.

W 28. edycji zawodów udział wezmą:
SKAP 1 – Studenckie Koło Aerodynamiki Pojazdów, Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej. Kropelka to sztandarowy projekt zespołu, który od kilku lat bierze udział w Shell Eco – Marathon z coraz lepszymi wynikami Ważący 49 kg bolid, który w 2011r. ustanowił rekord Polski przejeżdżając 659 km na jednym litrze paliwa.

SiMR Team – Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej.
W tegorocznej edycji konkursu drużyna wystawia aż dwa pojazdy: Hussar oraz Green Power, który po raz pierwszy pojawi się na torze wyścigowym.

Team High Octane – Wydział Mechaniczny Politechniki Lubelskiej. W przygotowaniach pojazdu do wyścigu wzięło udział siedem osób. Ciekawostką jest wykorzystanie w konstrukcji silnika z kosiarki, pozwalający przejechać nawet 200 km na 1 litrze paliwa.

Mietek Team – Wydział Mechaniczny Politechniki Gdańskiej. W budowie bolidu Mietek brało udział aż szesnaście osób. To już trzeci wyścig zespołu w wyścigu Shell Eco Marathon od pierwszego startu w 2009 roku.

Elvic Team – Wydział Mechaniczny Politechniki Lubelskiej. Drużynę reprezentować będzie pojazd elektryczny z 400-watowym silnikiem.
Smart Power – Wydział Mechaniczno Technologiczny Politechniki Śląskiej. Pojazd Mushellka opiera się na niezwykle lekkiej konstrukcji, której założeniem jest stawianie jak najmniejszego oporu aerodynamicznego.
GP Syrena – Politechnika Gdańska. Ekologiczny pojazd stylizowany na „polską syrenkę” jest pomysłem i konstrukcją przygotowaną przez dziewięcioosobowy zespół.

Eco Zone 505 – Koło Naukowe Inżynierii Materiałowej, Politechnika Lubelska. Drużyna po raz pierwszy bierze udział w wyścigu, a ich bolid jako jedyny pojazd z Polski napędzany jest silnikiem diesla.

kto-da-wiecej

kto-da-wiecej2
fot:Adam Władysław Jankowski
kto-da-wiecej3
fot:Adam Władysław Jankowski
kto-da-wiecej4
fot:Adam Władysław Jankowski