Kombi może być prestiżowe

Jeszcze do niedawna auta typu kombi były utożsamiane jedynie z drobnym biznesem. Według tego stereotypu kombi było powolnym „wozem roboczym”. Najnowsze modele samochodów zrywają z tym mitem. Zwłaszcza te z segmentu premium. 

Więcej niż limuzyna

To, co cechuje kombi klasy premium to nie tylko duże przestronne wnętrze kabiny, typowe dla limuzyny, ale przede wszystkim obszerny bagażnik. W Volvo V60 przestrzeń pasażerska jest na tyle obszerna, że komfortowo może podróżować nim pięć dorosłych osób. Wynika to m.in. z wysoko poprowadzonej linii dachu oraz zastosowania wygodnych foteli. Kierowca powinien być także zadowolony z czytelnością oraz ergonomii deski rozdzielczej, co znacznie ułatwia prowadzenia auta. Co więcej, Volvo V60 zapewnia pojemność bagażnika 430 litrów, ale po złożeniu tylnych siedzeń można ją powiększyć do ponad 1300 litrów. Dodatkowe schowki ukryte pod podłogą zapobiegają niepotrzebnemu przemieszczaniu się drobnych rzeczy po całym bagażniku.
W tego typu pojazdach znajdziemy również inne rozwiązania ułatwiające pakowanie bagażu. – Mercedes Klasy E kombi w wyposażeniu standardowym ma tylną klapę typu EASY-PACK. Umożliwia ona otwarcie przestrzeni bagażowej na kilka sposobów: za pomocą przycisku umieszczonego przy fotelu kierowcy, kluczykiem oraz dzięki przyciskowi znajdującemu się na tylnej klapie. Opcjonalnie można autu wyposażyć także w pakiet KEYLESS-GO. Pozwala on na otwieranie oraz zamykanie klapy tylnej bez używania rąk, a jedynie ruchem stopy wsuniętej pod zderzak – mówi Klaudiusz Czerwiński z Mercedes-Benz Auto-Studio w Łodzi.

Z kolei w Volvo V70 bardzo przydatnym rozwiązaniem jest możliwość złożenia siedzenia przedniego fotela pasażera. Ułatwia to przewożenie bardzo długich przedmiotów lub wykorzystanie tak powstałej powierzchni jako stolika do laptopa.

Bogate wyposażenie

Producenci samochodów klasy premium w swoich pojazdach montują wiele systemów, które mają znacznie wpłynąć na komfort jazdy. – W pełni automatyczna klimatyzacja sterowana elektronicznie to w takich autach coś oczywistego. Dlatego nasi klienci, którzy interesują się chociażby Volvo V70 mają możliwość skorzystania z dodatkowych pomysłów na poprawę jakości podróżowania – mówi Filip Wodziński z Volvo Auto Bruno w Szczecinie. – Jednym z takich rozwiązań jest system kontroli jakości powietrza (IAQS), który przez cały czas monitoruje jakość powietrza wpadającego do wnętrza i w razie potrzeby tymczasowo zamyka nawiewy powietrza zewnętrznego, by nie dopuścić do przedostania się do wnętrza pojazdu substancji szkodliwych dla zdrowia czy po prostu nieprzyjemnych zapachów. Dzięki temu osoby, które jadą Volvo V70 w korku oddychają czystszym powietrzem niż to, które jest na zewnątrz samochodu – dodaje Filip Wodziński. Dodatkowo dzięki zastosowaniu odpowiednich materiałów do wykończenia wnętrza automatycznej wentylacji samochód jest przyjazny dla alergików.

Wybierając jeden z opisywanych aut zyskujemy także duże poczucie bezpieczeństwa, ponieważ koncerny motoryzacyjne montują w tych pojazdach najskuteczniejsze systemy bezpieczeństwa. – Kierowca Mercedesa C Klasy może liczyć na wsparcie systemu stabilizacji jazdy (ESP), asystenta układu hamulcowego BAS ze wspomaganiem siły hamowania czy system sygnalizacji spadku ciśnienia w kołach. W wyposażeniu opcjonalnym możemy też uzyskać m.in. asystenta pasa ruchu, który ostrzega nas przed niezamierzoną zmianą pasa czy pojazdami znajdującymi się w martwym polu – mówi Klaudiusz Czerwiński.

Jazda ekonomiczna lub sportowa

Wybierając kombi z segmentu premium kierowca może także dopasować samochód do swojego ulubionego stylu jazdy. Bez problemu znajdzie pojazd z ekonomiczną jednostką, jak również silnik pozwalający na bardzo dynamiczną jazdę. – Volvo V60 z dieslowską jednostką o pojemności 1,6 l. (115 KM) w cyklu mieszanym średnio zużywa tylko 4,5 litra ON na 100 km. W trasie wartość ta może spaść do 4,1 litra. Mimo stosunkowo niewielkiej mocy auta rozpędza się do 100km/h w zaledwie 11,3 sek. Jeżeli jednak komuś zależy na bardzo dynamicznej, wręcz sportowej jeździe to może wybrać model z 3-litrowym, benzynowym silnikiem o mocy 304 KM. „Do setki” samochód z tą jednostką rozpędza się w zaledwie 6,2 sekundy – mówi Filip Wodziński.

Zwolennicy marki Mercedes-Benz mogą bez problemu wybrać ekonomiczny silnik. W E Klasie Kombi taką jednostką jest chociażby wysokoprężny silnik o pojemności 2,1 litra, który średnio spala 5,2 litra i przyspiesza do 100 km/h w niecałe 11 sekund. Dla fanów bardzo szybkiej jazdy Mercedes przygotował E Klasę AMG z benzynową jednostką o pojemności 5,5l litra. Auto rozpędza się „jedynie” do 250 km/h, choć pewnie byłaby to znacznie wyższa prędkość, gdyby nie zastosowanie elektronicznego ogranicznika. Imponujące jest też przyspieszenie tego pojazdu – 100 km/h osiąga w jedynie 3,8 sekundy!

Niektóre z luksusowych kombi można teraz kupić po niższej cenie, ponieważ w salonach trwają jeszcze wyprzedaże modeli z rocznika 2012. Możemy również czasem liczyć na bogate pakiety dodatkowego wyposażenia w promocyjnych cenach. Zatem możemy zyskać prestiżowe, wygodne kombi z bardzo przystępnej cenie.