Czas na zmiany

0

Audi wprowadziło drobne zmiany w modelu Q5. Drobne, gdyż to klasyczny facelifting. Nie chodzi o to, by wprowadzić nowy model, lecz udoskonalić stary.

q2

W odświeżonej Q5 zmieniono stylistykę reflektorów. Diodowe światła do jazdy dziennej otaczają teraz reflektor, spinając go niczym klamrą. Zmodyfikowano także przedni zderzak, który integruje wloty powietrza z błyszczącymi czarnymi wstawkami ze światłami przeciwmgielnymi z chromowanymi pierścieniami.

Więcej kolorów, mniej paliwa

Paleta kolorów obejmuje 15 barw, w tym cztery nowe. Na życzenie Audi dostarcza pakiet S line Exterieur i pakiet optyczny Offroad, które dzięki nowym detalom stylistycznym i kolorom niektórych elementów nadają Audi Q5 całkiem odmienny wizerunek. W nowym Q5 dostępne będzie 5 silników. Trzy z nich to jednostki TDI, dwie TFSI. Wszystkie łączą bezpośredni wtrysk z doładowaniem i wszystkie posiadają system start-stop w standardzie. Chociaż większość silników zwiększyła osiągi, zużycie paliwa spadło o 15%.

Zaprogramuj swój tryb jazdy

Stały napęd na wszystkie koła quattro jest seryjnie montowany dla prawie wszystkich silników Audi Q5. Jedynie silnik 2.0 TDI o mocy 143 KM napędza wyłącznie koła przednie. W normalnym trybie jazdy, centralny mechanizm różnicowy przekazuje moc na oś tylną i przednią w stosunku 60:40. W razie potrzeby może ten podział błyskawicznie zmienić.
Kolejną nowinką techniczną w Audi Q5 jest system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Umożliwia on zmianę charakterystyki skoku pedału gazu, punktów przełączenia automatycznej skrzyni biegów, zakresu wspomagania kierownicy i pracy automatycznej klimatyzacji w ramach czterech trybów, w tym trybu wydajnego. Jeśli na pokładzie znajduje się system nawigacji Audi, występuje dodatkowo piąty tryb, który kierowca w dużym zakresie może zaprogramować indywidualnie.

q3