CT200h – 200% hybrydowego auta kompaktowego

0

Ekologiczny, ekonomiczny, ekskluzywny i enigmatyczny… Auta kompaktowe należą do jednych z najczęstszych wyborów kobiet na całym Świecie. Cenimy je za przestronne wnętrze i gabaryty łatwe do zaparkowania w ciasnych miejscach. Kochamy w nich ich regularne, symetryczne sylwetki i łatwe do opanowania wnętrze. Ale czy tylko to skłoniło mnie do polubienia Lexusa CT200h?

Pierwszą przejażdżkę Lexusem odbyłam jeszcze przed jego premierą w ciepłej i wcale nie zimowej Portugalii. Po tym wyjeździe i kilometrach przejechanych po wąskich uliczkach Lizbony i ostrych nadmorskich zakrętach przekonałam się, że to samochód, który warto docenić za jego idealne wymiary, estetyczne dopracowanie, techniczne zaawansowanie i przyjazny charakter.

Idealne wymiary

Lexus bagaznik

4,32 metra długości, 176 centymetrów szerokości i 143 centymetry wysokości to przy innych modelach z gamy japońskiego producenta naprawdę niewiele a równocześnie naprawdę dużo przy mikroskopijnych Smartach i innych autkach, którymi chętnie parkujemy w tłocznych miastach. Okazuje się jednak, że Lexusa parkuje się równie łatwo jak niewielki samochodzik. Wszystko to dzięki jego proporcjonalnym kształtom, ściętemu tyłowi i asystentowi parkowania, który na 7 calowym ekranie (tym samym, z którego korzysta nawigacja) wyświetla nam informacje o odległości od przeszkody. Te z nas, którym jednak nie zakup Smarta w głowie, a z powodu tony plecaków lub siatek z zakupami szukają samochodami z dużym bagażnikiem, CT200h nie pogardzą choć będą musiały przyzwyczaić się do troski o dobrą organizację przestrzeni. Bagażnik kompaktowego Lexusa liczy sobie 375 litrów, co czyni go atrakcyjnym w porównaniu do konkurencyjnych modeli i jest wyposażony w praktyczny schowek umożliwiający przechowanie nam laptopa czy naszej torebki – pomysłowe i, o czym przekonałam się kilkakrotnie, naprawdę wygodne.

Estetyczne dopracowanie

LExus deska

Skoro ma być o estetyce to zacznijmy od… kolorów. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że to nie kolory decydują o wyborze auta (mimo iż tak uważa większość Panów), ale na pewno paleta 10 głębokich barw Lexusa CT200h was nie rozczaruje. Co więcej charakter naszego auta (linia nadwozia, światła, barwa) możemy podkreślić jego zindywidualizowanym wnętrzem. W katalogu modelu znajduje się aż 7 opcji tapicerki (4 kolory tkanin materiałowych i 3 rodzaje skóry – polecam kość słoniową), a także przez różnorodne wstawki na desce rozdzielczej: z aluminium, skóry czy drewna bambusa lub jesionu. Dzięki temu każdy Lexus CT200h może być inny i wyrażać nasze preferencje, zmysł artystyczny, a nawet… modę.

Techniczne zaawansowanie

Oczywiście samochód powinien być ładny, ale Lexus CT200h ma coś więcej niż czar wynikający z jego wyglądu. Warto jednak podkreślić, że auto wyposażone jest w naprawdę fantastyczny silnik, który gwarantuje niskie zużycie paliwa i możliwości zmiany trybu naszej jazdy. Za dodatkową opłatą możemy go wyposażyć naprawdę fantastycznie choć standardowej wersji samochodu też nic nie brakuje. W testowanej przeze mnie wersji na specjalną uwagę zasługiwała rozbudowana konsola środkowa z 7 calowym ekranem, na którym wyświetlane są mapy (nawigacja) i informacje dotyczące klimatyzacji, systemu audio, asystenta parkowania (o czym już wspominałam) czy, co specyficzne dla aut hybrydowych, monitor energii, dzięki któremu możemy obserwować kiedy jesteśmy „pro-eko”. Co ciekawe, ekran obsługiwany jest za pomocą Remote Touch – ergonomicznego joysticku, który mimo moich początkowych obaw związanych z jego obsługą podczas jazdy delikatnie naprowadza nas na konkretną ikonę.

W środku auta poza joystickiem, ekranem, podgrzewanymi fotelami i dużym lusterkiem z lampką znajdziemy mnogość systemów: 8 poduszek powietrznych nikogo nie zdziwi, ale ABS (system zapobiegający blokowaniu się hamulców), EBD (elektroniczny system rozdzielenia siły hamowania), BAS (system wspomagający nagłe hamowanie), BOS (system priorytetowego hamowania), TRC (system kontroli trakcji, który eliminuje poślizg), VSC (stabilizacja toru jazdy) czy innowacyjny ECB-R – układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (Pre-Crash Safety System) z adaptacyjnym układem automatycznej kontroli prędkości jazdy (Adaptive Cruise Control) to wystarczająco dużo, aby poczuć się bezpiecznie.

Przyjazny charakter – na koniec…. choć najważniejszy

Lexus tyl

Aut kompaktowych ładnych i zaawansowanych technicznie na rynku jest sporo, żaden z nich nie może się jednak pochwalić byciem aż tak przyjaznym dla środowiska – poza Lexusem CT200h! (1 miejsce wśród 223 modeli z segmentu dzięki 87g Co2 na 1km). Za ekologię w nowym aucie odpowiada jego serce – oszczędny silnik benzynowy 1,8 litra i dwa silniki elektryczne (oraz akumulator, moduł sterowania mocą oraz układ przeniesienia napędu) o łącznej mocy 136 KM, a także jeden z czterech trybów jazdy: EV, ECO, NORMAL i SPORT. W najlepszym dla środowiska trybie samochodu elektrycznego samochód porusza się bezgłośnie z prędkością do 45km/h nie zużywając paliwa i nie emitując CO2, stąd promocję modelu firmowano hasłem „Cicha rewolucja”. W trybach ECO i NORMAL Lexus ekonomiczne osiągi to zasługa ograniczenia mocy klimatyzacji (tryb ECO) i osiąganiu wyższych prędkości dzięki współdziałaniu silnika benzynowego z napędem elektrycznym. A jeśli nie chcemy być aż tak bardzo „eko” to zawsze możemy wybrać tryb SPORT. Wtedy auto zwiększa swoją dynamikę, a jego wskaźniki przyjmują barwę rasowej czerwieni!

Spalanie 3,7litra benzyny na 100km, niewielka emisja i szansa na zindywidualizowane wnętrze – oto Lexus CT200h. Jest kompaktowy i oryginalny, i wprost stworzony dla kobiety. Producent pomyślał jednak również o Panach – pamięć foteli umożliwia pożyczenie samochodu naszemu partnerowi…. ale tylko czasami!

Lexus CT200h dostępny jest w 5 wersjach wyposażenia. Cena wyjściowa modelu to 106 900zł.

Magda Drzewiecka